sobota, 11 kwietnia 2015

Pyszny obiad na weekend!

Geschnetzelte to mięso pokrojone w drobne paski - tyle w tym temacie "powie" nam słownik. Na niemieckich i austyiackich stronach internetowych znajdziecie mnóstwo przepisów na to danie, ale nie tak dobrych jak ten, który ja znam :)

Muszę zaznaczyć, że tego dania pierwszy raz spróbowałam w wykonaniu mojej przyjaciółki Bożeny, która mieszka już od kilku lat w Austrii i prowadzi sezonowo restaurację i wynajem pokoi w urokliwym miejscu ponad 100 km. od Wiednia. Zobacz tutaj I to od niej dostałam ten pyszny przepis, więc gratulacje tudzież zażalenia proszę kierować pod Jej adresem! :)

Puten Geschnetzeltes
Umówmy się, że po polsku będzie to gulasz drobiowy :)

Składniki dla 4 osób:

2 filety z kurczaka
1 cebula
250 g. pieczarek
100 ml. kwaśnej śmietany
100 ml. słodkiej śmietany
250 ml. bulionu
150 ml. wody
łyżka mąki
sok z połowy cytryny
1 duża cukinia
3 duże marchewki
łyżka masła
sól ziołowa
sól, pieprz
3 łyżki oleju
makaron

Przygotowanie: (Ugotowanie tego obiadu zajmuje mi 90 minut)

1. Drobno pokroić cebulkę i pieczarki, zrumienić na odrobinie tłuszczu i zalać słodką śmietaną. Odstawić.

2. Pierś z kurczaka pokroić w paseczki (ja najczęściej kroję w kostkę, tak jak mi wygodniej), wrzucić na rozgrzaną na patelni odrobinę tłuszczu i jak mięso się zetnie z obu stron, zalać bulionem, wodą i sokiem z połowy cytryny. Jeśli ktoś lubi kwaśniejszy smak, można dodać sok z całej cytryny (ja tak robię). To bardzo ważny składnik, nie wolno o nim zapomnieć! Przyprawić solą i pieprzem i dusić pod przykryciem aż mięso zmięknie.

3. Obrać i pokroić w paski kilka marchewek i cukinię. Najpierw na gotującą się wodę wrzucić marchewkę i podgotować ok 7 minut, a następnie cukinię i całość gotować jeszcze około 3 minut. Musicie sprawdzać, żeby nie były za twarde ale też się nie rozgotowały. Wszystko zależy od tego jak grubo pokroicie warzywa. Odcedzić, dodać łyżkę masła, doprawić solą ziołową i wymieszać.

4. Nastawić osoloną wodę na makaron i ugotować potrzebną nam ilość :)

5. Rozmieszać kwaśną śmietanę z czubatą łyżką mąki, tak, żeby nie było grudek, dodać kilka łyżek sosu z kurczaka, dokładnie wymieszać i połączyć z mięsem.

6. Odstawioną wcześniej cebulkę z pieczarkami i śmietaną dodać do sosu z kurczaka, całość zagotować i jeśli trzeba, doprawić jeszcze solą i pieprzem.

7. Makaron wyłożyć na talerz, polać sosem, obok ułożyć warzywa i zajadać ze smakiem. Tylko powoli, kurczak nam już nie ucieknie :)

Polecam serdecznie i życzę SMACZNEGO! :)
Koniecznie podzielcie się ze mną swoją opinią i modyfikacjami tego dania.

4 komentarze:

  1. Meine lieblingste Essen ;) Guten Appetit :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda, aż ślinka cieknie :)
    Myślisz, że będzie bardzo nie takie, jeżeli pominę pieczarki?:) Jakoś ostatnio grzyby mi nie smakują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że możesz zmodyfikować pod swój gust kulinarny, jednak ja polecam z pieczarkami, bo smakuje zupełnie inaczej.

      Usuń

Copyright © 2014 Z Alicją przez Wiedeń , Blogger